Kuinka tätä pitäisi seurata?

Mulla on ollut apua joulun aikaan. Poikani auttoi hiukan ohjelmien kanssa, joilla projektia voi seurata havainnollisesti.
Olen päätynyt STRAVA- ohjelmaan ja tietoa kerää juoksukello. Seurannassa on tässä vaiheessa, matka, nousumetrit, syke, kulutus ja päivittäinen aktiivisuus. - Tätä kirjoittaessa värinähuomautus ranteessa kertoo että on aika lähteä liikkeelle.

Lähtökohdat on nämä: Olen 52 vuotias. En ole koskaan elämäni aikana harrastanut liikuntaa liikunnan vuoksi, olen silti uinut, jonakin vuonna käynyt kuntosalilla, kävellyt laiskasti ja ennen luistelinkin ja sopivissa paikoissa asuessa olen kävellyt työmatkat.
Nyt siis opettelen seuraamaan liikkumistani - uuden opettelusta minä pidän ja samalla saan tutustua netin suomiin mahdollisuuksiin kuulua ryhmään, osallistua haasteisiin ja tulla muistutetuksi. Tähän minä tarvitsen muita. Tule siis kannustamaan, myötäliikkumaan tai seuraamaan.

Minua on hiukan suojellut fyysinen työ jossa monestikin tulee 5000 - 14000 askelta työvuoron aikana - tämän olen aikasemmin saanut selville askelmittaria pitämällä.

Mutta jos minua ei liikuta mikään, istun sohvalla neulomassa tai lukemassa. Aktivointia siis tarvitaan.

Ruumiinrakenne on normaali, minulla on jonkun verran ylipainoa, mutta osaan syödä terveellisesti. En ole mikään erityinen herkuttelija - siis makean suhteen, mutta tätä kirjoittaessa tunnen valehtelevani, koska juuri tänään olen syönyt kokonaisen kerroksen suklaakonvehtirasiasta. En muista milloin olisin ostanut karkkia tai limpparia itselleni. Paheeni ovat kahvi ja lasillinen viiniä sillointällöin.

Tavoitteet kunnon suhteen: elokuuhun mennessä jaksan kävellä yhdeksänä peräkkäisenä päivänä 5-6 tuntia. Painostani on sulanut muutama kilo tai muuttunut ainakin lihaksiksi. Painotavoitetta en ota koska tunnen olevani tyytyväinen itseeni näin: käy miten käy. Huomioni kiinnittyy siis tekemiseen.

Kuntoiluani/kuntoutumistani voi seurata stravassa nimellä Minna Pii


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Elektronista varustelua